Tel: 400 79 904

Kinoveien 14

1338 Sandvika

wenchebaro@kjernesunn.no

© 2019  - Kjernesunn.no 

 

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon

Supermat

June 19, 2017

Det er ofte jeg får spørsmål om kan jeg bruke "denne" frukten, bærsorten eller "den grønnsaken" i min smoothie. Du kan bruke så godt som hva som helst av frukt og grønt, og det trenger slett ikke være komplisert. Bær er fulle av næringsstoffer, og antioksidanter som er viktig for en god helse. Har du bær og plantemelk i huset har du en næringsbombe på et lite blunk.

Blåbær - smoothie:

50 gram frosne blåbær, eller andre sorter b...

June 11, 2017

Det er lite som minner om sommer her jeg bor akkurat nå. Sommersalatene lar vente

på seg, og i dag lager jeg en lur terapeutisk suppe av tomater. Med terapeutisk mener jeg at maten gjør noe godt for kroppen, og kanskje leger et sår eller to. Suppen inneholder antiinflamatoriske krydder, kraft og urter,- og tomatene selv er en stor antioksidant bombe. Den kan spises som den er, tilsettes hvit bønner eller italienske kjøttboller....

February 4, 2017

Klorofyll av gresk "chloros", grønn og "phyllon"blad. Fargepigmentet klorofyll finnes i alt grønt og er en sentral del av den grønne bølge som har oppstått de siste årene. Du finner dette vidunderpigmentet i alle grønnsaker og urter,- og i supermat som spirulina og klorella.

Matvarer som er spesielt rike på klorfyll er: Blågrønne alger, korngress, bokhvete, sjøplanter, spinat, asparges, paprika, brokkoli, rosenkål, grønnkål og...

Please reload